Pressmeddelande: Dick Kling ny krönikör på NNRs Regelblogg

Näringslivets Regelnämnd NNR välkomnar Dick Kling som ny krönikör på Regelbloggen. Han kommer regelbundet att skriva om regelbördan både från generella utgångspunkter och från specifika exempel på regelkrångel.

I samband med detta öppnas en ny tipsfunktion på vår hemsida, Klings krångel, där vi välkomnar exempel på tyngande regler och också andra synpunkter på hur företagens regelbörda kan lättas. Tips och synpunkter kommer att följas upp av Dick Kling, som också i samarbete med NNR kommer att arbeta för att tipsen leder till konkreta förenklingar och en minskad regelbörda.

– Vi ser fram emot att få presentera Dick Klings krönikor och hoppas att Klings krångel ytterligare stärker dialogen med våra medlemsorganisationer och deras medlemsföretag. Naturligtvis är tipsfunktionen öppen för alla företagare och deras medarbetare som dagligen plågas av regelkrångel! säger Andrea Femrell, VD Näringslivets Regelnämnd NNR.

Dick Kling är författare till den nyligen utgivna boken Riv regelpyramiden. Han är doktor i nationalekonomi och har en lång erfarenhet från näringslivsorganisationer, bl. a. som utredningschef på SAF, kanslichef på Svenskt Näringsliv och VD på Ekonomifakta och EU-fakta. Han har också varit statssekreterare på Finansdepartementet och under en rad år styrelseordförande i Skattebetalarnas Förening. Under senare år har Dick Kling arbetat som organisationskonsult och också varit knuten till Timbro där han skrivit böcker om privatisering av statliga företag och värdet av privat förmögenhetsbildning.

Dick Klings krönikor finns här.

För mer information, kontakta:

Andrea Femrell, VD, Näringslivets Regelnämnd NNR. Tel: 073-020 56 80.
andrea.femrell@nnr.se

Dick Kling. Tel: 0705-959810.
dick.kling@gmail.com